Cristes moesse

untitled-1

Δεν μπορώ να τα καταλάβω τα Χριστούγεννα.

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί έχουν τέτοια επίδραση στους ανθρώπους. Γιατί αυτή την μια και μοναδική μέρα του χρόνου έχεις την ανάγκη να νιώσεις διαφορετικά, γιατί την 25η Δεκεμβρίου όλα σου φαίνονται αλλιώτικα; Δεν μπορώ να το εξηγήσω, πάντως μπορώ να το νιώσω πολύ έντονα και φαντάζομαι δεν είμαι ο μόνος. Ίσως επειδή, όπως λένε, τα Χριστούγεννα βγάζουν το παιδί που όλοι κρύβουμε μέσα μας, ίσως επειδή έχεις λίγο παραπάνω χρόνο ν’ αφιερώσεις στα αγαπημένα σου πρόσωπα. Δεν θέλω να πιστέψω ότι είναι και αυτό φτιαχτό, ότι δηλαδή αναγκάζεσαι να μπεις στο τριπάκι λόγω του χιλιοειπωμένου, «μέρες που’ναι…«. Θέλω να πιστεύω ότι η Μαγεία των Χριστουγέννων υπάρχει, πως αλλιώς να εξηγήσεις αυτό το συναίσθημα που νιώθεις μέσα σου, που θέλεις να τους αγαπάς όλους, που εκτιμάς παραπάνω τα άτομα που είνα μαζί σου εκείνη τη μέρα, που ασυναίσθητα πιάνεις τον εαυτό σου να χαμογελάει με χαζά, χριστουγεννιάτικα τραγούδια. Θέλω να πιστεύω στον Αϊ-Βασίλη, ακόμα κι όταν δε μου φέρνει δώρα, τον δικαιολογώ, τόσες παραδόσεις έχει να κάνει.

Δεν μπορώ να καταλάβω τα Χριστούγεννα.

Κι αυτό γιατί τελικά, δεν έχει να κάνει με τα Χριστούγεννα, αλλά με τους ανθρώπους. Σκέφτομαι πως θα είναι ν’ αγκαλιάσω τους δικούς μου μετά από τόσο καιρό και να τους πω Χρόνια Πολλά και σχεδόν δακρύζω. Παρόλο που θα κάνουμε Χριστούγεννα χωριστά, ξέρω πως αυτό το τηλεφώνημα της Πέμπτης θα είναι ιδιαίτερο. Όπως ξέρω ότι παλι θα μαζευτεί το μισό σόι για το καθιερωμένο μεσημεριανό στης γιαγιάς – σχεδόν μπορώ να δω το σκηνικό – ξέρω οτι τα ξαδέλφια μου θα κάτσουν στο τραπέζι για κρασί ενώ οι γυναίκες μέσα θα ετοιμάζουν το φαγητό – ξέρω απ’ έξω τις ατάκες, «Ελισάβετ, έχομε άλλο κρασί;«, «Γιώτα, πόσοι είμαστε;«, «Νίκο, να σου βάλω σούπα;» – είμαι σίγουρος οτι στο τέλος ο αδεφλός μου θα κατέβει στο σπίτι μας, θα ξαπλώσει στον καναπέ και θα ψάχνει να βρει κανάλι που να δείχνει μηχανές. Όταν τα ζούσα όλα αυτά δεν τους έδινα και πολύ σημασία, τώρα όμως καταλαβαίνω ότι αυτή η οικειότητα είναι που σε κάνει να νιώθεις ασφαλής.

Τον τελευταίο καιρό αυτή η ασφάλεια μου ‘χει λείψει λίγο. Οχι πως αν ήμουν σπίτι μου θα αισθανόμουν λιγότερο ανασφαλής για το μέλλον, αλλά είπαμε, εκεί έχεις το αίσθημα της οικειότητας. Περίεργα τα φετινά Χριστούγεννα, έχουν απ’ολα… Πολύ άγχος, λίγα λεφτά, λίγη στεναχώρια, ενθουσιασμό για την μέρα των Χριστουγέννων, προσμονή για την επιστροφή. Η ευχή μου είναι τα επόμενα να είμαι απλά, καλύτερα.

Καλά Χριστούγεννα.

~ από writersblokc στο 21 Δεκεμβρίου, 2008.

15 Σχόλια to “Cristes moesse”

  1. Ακομα και τωρα δεν ειναι αργα για να εισαι καλυτερα…Πολλες ευχες απο μενα,boy

  2. Ναι, ίσως. Ίσως δίνω περισσότερη σημασία σε πράγματα που μπορεί να είναι λιγότερο σημαντικά και να μην βλέπω πως αυτά τα λίγα που έχω – πχ. υγεία- για άλλους μπορεί να είναι από μόνα τους υπερ αρκετά.

    Καλές γιορτές σου εύχομαι και Χριστούγεννα γεμάτα γέλιο και πολύ, πολύ μουσική!

  3. aaaa! the «alla paidakia den exoun na fane, ara as mi polygkriniazoume» theoria epiase telika !
    eimai toso proud of you notre Manu de l’Angleterre!

    mega hug!

  4. kai fysika ta kalytera E-,E-,ERXONTAI!😀

  5. Μα πως ξέχασα ότι μόνο μπορούσες να πεις κάτι τέτοιο; Εχε χάρη που τώρα το συμμερίζομαι, αλλίως θα σου’λεγα εγώ.😛

    B.T. double you, αν τα δεις τα καλύτερα πες του να κάνουν λίγο πιο γρήγορα, ναι;

  6. Νομίζω πως απάντησες μόνος στις απορίες σου. Καλά Χριστούγεννα με υγεία και θετική διάθεση

  7. Νομιζω η ευχή σου είναι αυτή ακριβώς που χρειάζομαι.
    Σ’ευχαριστώ πολύ.

  8. Όντως αυτά τα Χριστούγεννα είναι περίεργα. Κατα την γνώμη μου κυρίως απο τα γεγονότα που συμβαίνουν τις τελευταίες μέρες στην Αθήνα. Προσωπικά δεν πιστευω στο πνευμα των Χριστουγέννων αλλά μου αρέσει που το κάνουν αυτό τόσοι άλλοι.
    Όπως και να έχει οι ευχές που σου έδωσε ο ethan είναι πέρα εώς πέρα ουσιαστικές.
    Να σαι καλά man.

  9. Έχεις δίκιο. Για εσάς που τα ζήσατε και τα ζείτε από κοντά πρέπει να είναι τελείως διαφορετική η αίσθηση αυτών των Χριστουγέννων.😦 Δεν πειράζει που δεν πιστεύεις στο Πνεύμα, αρκεί να το αφήσεις να κάνει τα μαγικά του μέσα σου.
    Καλές γιορτές, mate!

  10. XRONIA POLLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    *xionizei!😀

  11. Αρχιμηνιάααα & Αρχιχρονιάααα!!!
    Χρονια Πολλαααα!!!
    Να περασεις καταπληκτικα στις διακοπές!!!

  12. Όπως και να χει το πράγμα υποθέτω ότι και μόνο το γεγονός ότι εκτίμησες λίγο περισσότερο κάποια πράγματα που παλιότερα σου φαίνονταν ίσως λιγάκι ~ μια απ’ τα ίδια ~ είναι ένα καλό που σου έκαναν τα φετινά Χριστούγεννα. Ελπίζω η πρωτοχρονιά σου να ήταν πολύ καλή. Καλή συνέχεια διακοπών και πολύ καλή χρονιά…

  13. Είναι κάτι σαν το θαύμα των Χριστουγέννων! Ακούς τα ίδια πράγματα ξανά και ξανά που τελικά σε κάνει να μην καταλαβαίνεις την αξία τους. Τα περασμένα Χριστούγεννα τα θυμάμαι, αυτά εδώ τα έζησα. Αυτό που θα ήθελα είναι να με επισκεφτεί κι εμένα το φάντασμα των Χριστουγέννων Που Θα’ρθουν, να μου δείξει πως θα είναι τα επόμενα, πως θα είμαι, που θα είμαι.. Αλλά φαντάζομαι ότι αυτό συμβαίνει μόνο όταν σε λένε Εμπενίζερ Σκρουτζ!

    Η Πρωτοχρονιά ήταν καλή, κυρίως γιατί ήθελα πάααρα πολύ να μου τύχει το φλουρί, σκεφτόμουν ότι θα μπορούσε να είναι ένα καλό σημάδι. Και μου έτυχε! Σ’ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σου, καλή χρόνιά και σε’σενα με ότι καλύτερο. Να’σαι καλά.

  14. καλη χρονια ειπαμε; ειπαμε. αντε κανε και καμμια αναρτηση. φιλια

  15. lool ! Α, ρε uber μου.. είσαι σαν τον πρωινό καφέ που θες για να σου πάει καλά η μέρα.🙂 Από τότε που γύρισα βασικά θέλω να γράψω αλλά έχω να ετοιμάσω πράγματα για την σχολή. Το σ.κ. ελπίζω να ανεβάσω κάτι.
    Έχεις δίκιο, νομίζω δεν ανταλλάξαμε ευχές, γι’ αυτό κι εγώ θα σου ευχηθώ με τον κρητικό τρόπο, με μαντινάδες:

    Ποιανού λαού αλφάβητο, ποιες λέξεις να ταιριάξω / να περιγράψουν τις ευχές που θέλω να σου γράψω.

    Όσα χωρούνε στ’ όνειρο
    κι ό,τι ο νους σου βάνει,
    ο νέος χρόνος εύχομαι
    χαρές να σου τις κάνει.

    Όσες και αν βάζει ο νους ευχές
    κρεμώ στ’ αστέρια απόψε,
    Τσ’ αυγής λουλούδια να γενούν
    κι όποιο σ’ αρέσει κόψε.

    Καλή χρονιά, με ότι καλύτερο. Φιλιά.

Σχολιάστε

 
